Altres notícies

Tauler d'anuncis

Segona circular del X Seminari Internacional d'Estudis Transversals: Dones de llegenda

El seminari se celebrarà al Centre d’Interpretació Carmelina Sánchez Cutillas (Altea) el 7 i 8 d'octubre de 2022

Tal com vam indicar en la primera circular, aquesta nova convocatòria del X Seminari Internacional d'Estudis Transversals, fruit de la col·laboració entre diversos grups d'investigació de la Universitat d'Alacant, la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat de les Illes Balears, se centrarà en l'anàlisi, des d'una perspectiva de gènere, de la condició, identitat i visió de les dones en l'àmbit de l'etnopoètica o el folklore tradicional, però també s'hi incorporarà una línia d'estudi que ampliarà l'àmbit de recerca a la reescriptura i noves versions de les dones mítiques, a una banda i altra del fet literari. Com a ponents convidades, comptarem amb dos investigadores de reconegut prestigi en les orientacions esmentades: d'una banda, Carme Oriol (URV), en l'àmbit de l'etnopoètica i, de l'altra, M. Àngels Francés (UA), en el terreny dels estudis de gènere.

Per tant, concretem, des d'aquesta segona circular, la crida a comunicacions de 20 minuts centrades en:

• Línia 1. Dones, mites i llegendes en la literatura popular, oral i tradicional (etnopoètica), i reelaboracions contemporànies d'aquestes dones de llegenda.
  • Línia 2. La dona-mite en el fet literari contemporani: protagonistes femenines de ficció que han esdevingut llegendàries; escriptores que han assolit la categoria de mite.

Per presentar una comunicació, caldrà trametre el títol i el resum (d'unes 300 paraules, aproximadament) al Comitè organitzador (folk(ELIMINAR)@urv.cat) abans del 31 de maig de 2022, amb les vostres dades personals: nom i cognoms, institució i correu electrònic. El Comitè científic decidirà sobre l'admissió de les comunicacions i ho notificarà als autors i autores al llarg del mes de juny. El Comitè científic està estudiant la possibilitat de publicar les comunicacions que passin el procés de revisió. Les llengües del seminari són el català, el castellà, l'anglès i el francès.