Altres notícies

Tauler d'anuncis

S'obre la crida de comunicacions per al X Seminari Internacional d'Estudis Transversals: Dones de llegenda

El seminari se celebrarà al Centre d’Interpretació Carmelina Sánchez Cutillas (Altea) el 7 i 8 d'octubre de 2022

En els mites i les llegendes ―tant de la tradició oral i popular com dels textos literaris i altres creacions artístiques i culturals―, la identitat de les dones, així com la seva condició, rols o relacions de gènere, han esdevingut una disciplina de recerca, revisió i relectura a partir dels estudis de gènere i feminismes
aplicats a tots els àmbits del coneixement. D'altra banda, algunes dones, per la seva trajectòria o aportacions, són «llegendàries» i cal visibilitzar-les. Així mateix, són igualment llegendaris molts personatges femenins de l'àmbit de la ficció literària i de l'audiovisual, amb caràcters reconeguts que formen part ja del nostre imaginari.

El seminari, que s'emmarca dins del projecte «Literatura popular catalana: gèneres, conceptes i definicions» (PGC 2018-093993-B-100 MCIU/AEU/FEDER, UE), està organitzat per:

• Grup d'Estudis Transversals (UA)
  • Grup de Recerca Identitats en la Literatura Catalana (URV)
  • Grup de Recerca en Etnopoètica de les Illes Balears (GREIB)
  • Càtedra Josep Anton Baixeras (URV)
  • Càtedra Enric Valor (UA)
  • Arxiu de Folklore (URV)
  • Centre d'Interpretació Carmelina Sánchez Cutillas (Ajuntament d'Altea)

Per presentar una comunicació, caldrà trametre el títol i el resum (d'unes 300 paraules, aproximadament) al Comitè organitzador (folk(ELIMINAR)@urv.cat) abans del 31 de maig de 2022, amb les vostres dades personals: nom i cognoms, institució i correu electrònic. El Comitè científic decidirà sobre l'admissió de les comunicacions i ho notificarà als autors i autores al llarg del mes de juny. El Comitè científic està estudiant la possibilitat de publicar les comunicacions que passin el procés de revisió.

Pujar