VI Col·loqui Internacional "La lingüística de Pompeu Fabra"

Del 28 al 30 de novembre de 2023

Campus Catalunya de la URV

El Departament de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili va organitzar l'any 1998, coincidint amb el 50è aniversari de la mort del gramàtic, el Col·loqui Internacional «La lingüística de Pompeu Fabra». Cinc anys més tard, el 2003, una segona edició consolidava l'activitat. La tercera (2008), quarta (2013) i cinquena edicions (2018) convertien el col·loqui en una cita obligada per a tots els professionals i estudiosos de la nostra llengua.

Amb la intenció de mantenir la periodicitat d'aquestes trobades acadèmiques, els dies 28, 29 i 30 de novembre del 2023 se celebra el VI Col·loqui Internacional «La lingüística de Pompeu Fabra».

Amb aquesta sisena edició es renova la voluntat d'oferir una plataforma periòdica per a la reflexió profunda i plural sobre els diversos aspectes de l'obra del principal referent en la codificació de la llengua catalana. Una reflexió que superi els plantejaments hagiogràfics i permeti revisar des del punt de vista científic i acadèmic la feina de Fabra, les coordenades històriques que la van fer possible i la seva vigència en l'àmbit de la planificació lingüística actual.

D'altra banda, es vol aprofitar el marc del Col·loqui per fer balanç, set anys després, de la implantació de la nova Gramàtica de la llengua catalana (2016) i la nova Ortografia catalana (2017) de l'Institut d'Estudis Catalans.