Universitat Rovira i Virgili

Jornada de la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català: «Mirades interdisciplinàries sobre la llegenda i el mite»

Aula Magna del campus Catalunya, 15.45 h

La jornada de la Càtedra Josep Anton Baixeras de Patrimoni Literari Català d'aquest any tindrà lloc el proper 13 d'octubre a la tarda i estarà dedicada a l'estudi interdisciplinari de la llegenda i el mite amb un seguit de conferències que faran aportacions al tema des dels punts de vista de la memòria històrica, la filosofia, el feminisme i el còmic. A diferència de l'any passat, aquesta serà presencial (Aula Magna del Campus Catalunya de la Universitat Rovira i Virgili, Av. Catalunya, 35 - Tarragona) i, per assistir-hi, caldrà fer una preinscripció (vegeu-ne la butlleta més vall).

Montserrat Duch parlarà de «Mitologia i simbologia en l'espai públic en la guerra de 1936-1939», Maria Ramon Cubells hi participarà amb la xarrada «Ulisses i les sirenes o de la dialèctica entre mite i raó», Emili Samper pronunciarà la conferència «Mites i vinyetes: un viatge al món del còmic», i Joana Zaragoza hi afegirà el punt de vista de gènere amb «Empoderades subjugades».

Després tindrà lloc la presentació del Quadern de la Càtedra dedicat a Palmira Jaquetti, a càrrec de Carme Oriol; i, tot seguit, el lliurament de la beca Josep Anton Baixeras a estudiants de Doctorat.

La jornada es clourà amb l'espectacle «El romanç de les històries naturals», de Carles Belda.