El llegendari en el teatre medieval catalano-occità

10 h; Aula 208 de la Facultat de Filosofia i Lletres UAB

Conferència a càrrec del Dr. Francesc Massip, en el marc de les 25es Jornades Occitanes a la UAB 2020. Massip pronunciarà la conferència “El llegendari en el teatre medieval catalano-occità” l’11 de març de 2020, a les 10 h, a l’Aula 208 de la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Resum conferència

Presència d'antigues llegendes que apareixen adaptades, inserides o desenvolupades en l'espectacle medieval de l'àmbit cultural catalano-occità, unes cultures estretament vinculades en l'època, fins i tot després de la croada franco-pontificia contra els càtars, primer genocidi documentat de la història europea que mai no han reconegut ni França ni molt menys Roma, tan propensa últimament a entonar "mea culpes" perfectament hipòcrites...